تبلیغات و بازاریابی در شیلی
نوشته شده توسط : worldmarketing

 

مشخصات مصرف کننده
جمعیت شیلی پیر می شود اما نسبتاً جوان است. میانگین سنی 34.8 سال است و جمعیت با 34٪ 0.75٪ با 34٪ جمعیت زیر 24 سال و 22.4٪ بالای 55 سال در حال رشد است. به طور متوسط ​​خانوارها از 2 نفر تشکیل شده اند ، وسعت خانوار در سالهای اخیر در حال کاهش خالص است. خانواده های یک نفره رواج بیشتری پیدا می کنند. با توجه به نسبت جنسیت ، برای هر 100 زن در شیلی 97 مرد وجود دارد. جمعیت شیلی با 87.6٪ در مناطق شهری و 90٪ در وسط کشور در حوالی پایتخت سانتیاگو و شمال واقع شده است. جنوب کشور بسیار کم جمعیت است. شهرهای اصلی سانتیاگو ، والپارایزو و کنسپسیون هستند. سطح تحصیلات در شیلی در کشورهای OECD با 65٪ بزرگسالان 25 تا 64 ساله دارای دوره متوسطه و 1.3٪ دارای تحصیلات دانشگاهی از پایین ترین سطح است. حدود 57٪ از نیروی کار در بخش خصوصی کار می کنند ، 35/21٪ افراد خود اشتغالی ، 12.2٪ در بخش دولتی کار می کنند ، 4.5٪ به عنوان کارفرمایان ، 3.54٪ به عنوان کارمندان خدماتی و 1.2٪ بی کار می شوند.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی سرانه PPP در شیلی تقریباً 9،990،000 پزوی شیلی (15346 دلار) است. متوسط ​​حقوق هر کارگر تمام وقت در سال 12 094 616 پزو است. از آنجا که تورم سریعتر از رشد دستمزدها در پایان سال افزایش یافته است قدرت خرید در سال 2018 کاهش یافته است. مصرف خانوار در سال 2018 به دلیل تورم و تنگ بازار کار کاهش یافته است: در سه ماهه اول سال 2018 با 4.71٪ کاهش ، سپس با 3.2٪ افزایش و در نهایت شروع به کاهش -0.27٪ کرد. شاخص جینی در مورد نابرابری درآمدی بالا است اما چندین سال رو به کاهش است. شیلی یکی از بالاترین شکاف جنسیتی در OECD را دارد و این شکاف برای تجارت های ماهر حتی بیشتر است.
رفتار مصرف کننده
مصرف شیلی دیگر برای تأمین نیازها نیست بلکه بیانگر یک وضعیت اجتماعی خاص است. رشد این کشور باعث شده تا مصرف کنندگان بتوانند محصولات با کیفیت بهتری داشته باشند. قیمت عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید است اما سایر عوامل تعیین کننده کیفیت ، دوام ، فناوری ، خدمات به مشتری ، تجربه مشتری و در دسترس بودن هستند. در ژوئیه سال 2018 ، اعتماد مصرف کننده به محصولات کاهش یافت. خریدها در فروشگاههای آجر و ملات بلکه بصورت آنلاین انجام می شود. اغلب ، مصرف کنندگان پیش از خریدن آن در فروشگاه ، محصولات را در اینترنت مشاهده می کنند. سیستم عامل های تجارت الکترونیکی در حال رشد هستند و فروش آنلاین در سال 2017 به 3 میلیارد دلار رسیده است. مصرف کنندگان معمولاً برای مارک های بین المللی باز هستند اما ممکن است مارک های محلی را برای محصولات خاصی (مانند شراب) ترجیح دهند. معمولاً شیلیایی ها به برندهای بسیار وفادار نیستند که 67٪ از آنها استقلال خود را ابراز دارند. دسترسی به شبکه های اجتماعی در کشور رو به رشد است اما بیشتر برای اهداف سرگرمی. با این حال ، برخی از مصرف کنندگان وقتی می خواهند اطلاعات مربوط به محصول را تهیه کنند ، از پروفایل مارک مشاوره می کنند. شیلی ها به طور کلی نسبت به محافظت از اطلاعات شخصی در مقامات اطمینان کافی دارند.
احترام به محیط زیست در تصمیمات مربوط به مصرف اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در آمریکای لاتین ، شیلی بیشترین آگاهی راجع به مسائل زیست محیطی به حساب می آید. مصرف کنندگان توجه بیشتری به برچسب های روی کالاهایی که مصرف می کنند ، دارند. بازار دست دوم از طریق بازارها یا فروشگاه های پررونق توسعه یافته است. سکوهای همکاری در شیلی مانند Airbnb و Uber در حال توسعه هستند اما عمدتا در شهرهای بزرگ وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: